IKEA Everyday Heroes

IKEA zet in hun nieuwe campagne niet zozeer de koper in het zonnetje, maar juist de producten die dag in en dag uit de klappen krijgen te verduren. Producten die altijd voor je klaar staan. Producten die het eigenlijk ook eens verdienen om eens aangehaald te worden.

In de commercial zien we producten die geleefd worden, maar altijd voor je klaar staan. In bombastische stijl met dramatische voice-over wordt in stijl de draak gestoken met andere commercials waaronder een klassieker van Apple. De muziek maakt de ode aan de producten compleet. De gehele setting maakt de commercial niet alleen slim maar vooral grappig.

Maar gelukkig is er meer dan alleen een film. De Everyday Heroes campagne heeeft ook een eigen Twitter account die elke week bewoont wordt door een ander product van IKEA. Deze week is het de beurt aan GRUNTAL, een toilethouder die zijn dagelijkse perikelen deelt via Twitter.

Het Twitterkanaal geeft een extra dimensie aan de campagne. Slim gedaan door Forsman & Bodenfors.

Share and look smart:Tweet about this on TwitterShare on Facebook0Share on LinkedIn0Share on Google+0

Michael

Michael is mede-oprichter van Pop the Campaign en werkzaam als creative lead in Amsterdam. Twitter: @mkouwenhoven

You may also like...