HP does amazing!

En niet alleen qua inhoud. Om bewustwording te creeren voor het merk HP en de HP Slate als product, heeft HP een nieuwe campagne gelanceerd. Aangezien de concurrentie moordend is en het merk toch een voorsprong wil hebben, heeft HP het budget eens goed opgeschroeft. Naar een schamele $40.000.000,-. Voor dit geld hebben zij een campagne gelanceerd die vooral toegespitst is op humor door bekende Amerikanen. Zo zijn Dr. Dre, stand-up comedian Rhys Darby en Flight of the Conchords allen ‘host’ van de video’s. Zij spelen de hoofdrol in wisselende samenstellingen.

Vanaf aankomend weekend verschijnen de video’s acht weken lang, online en (in Amerika) op TV. Met de eerste campagne in vijf jaar tijd gelooft HP erin dat zij het merk weer kunnen laten leven bij oude en nieuwe fans. Zeker met de aankomende competitie tussen HP, Apple en Amazom rondom het marktleiderschap voor de ‘electronic paper’-industrie is het een verstandige zet om weer top-of-mind te komen. Maar is $40.000.000,- niet een belachelijk groot budget? En is de ‘P-Diddy/Hype Williams‘-achtige aanpak van zoveel mogelijk bekende sterren in een zo duur mogelijke clip niet over zijn houdbaarheidsdatum heen? We gaan de viral charts de komende weken goed in de gaten houden hoe deze campagne wordt opgepikt.

Share and look smart:Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
0Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Google+
Google+
0

Dimitri

Dimitri is mede-oprichters van Pop the Campaign en werkzaam als creative lead in Amsterdam. Twitter: @D13M

You may also like...