Hooghouden met Maradona op Facebook

PUMA heeft een nieuwe campagne gelanceerd met de legendarische Diego Armando Maradona is de hoofdrol. Hij is vorige week 50 jaar geworden en heeft een nieuwe lijn met voetbalschoenen gelanceerd. Reden genoeg om dat te vieren met een potje hooghouden op Facebook!

De bedoeling van het spel is eenvoudig: Zorg dat de bal zo lang mogelijk wordt hooggehouden. Binnen de Facebook app kan iedereen een ‘juggle’ beginnen. Binnen 30 minuten moet hij overgegeven worden aan een vriend of vriendin. Als de bal bij een bekende ligt, hebben zij ook maar 30 minuten om de bal door te geven. Als hij of zij te lang treuzelt, kan je zelfs aansporen tot overspelen door ‘Pressure’ te geven. Je kan met al je vrienden over heel de wereld hooghouden. De winnaar van de contest krijgt de mogelijkheid een wedstrijd te kijken met één van de beste spelers ooit, Diego himself.

Op het hooghouden zelf heb je helaas geen invloed. Diego doet dit voor jou, maar zorg dus dat je op tijd de bal overspeelt. De applicatie vraagt aan het begin toestemming om je wall te gebruiken en gebruikt deze functionaliteit dan ook vrij hevig. Wees gewaarschuwd.

Een coole campagne dat goed gebruik maakt van de mogelijkheden van Facebook. Props gaan uit naar Droga5

Share and look smart:Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
0Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Google+
Google+
0

Michael

Michael is mede-oprichter van Pop the Campaign en werkzaam als creative lead in Amsterdam. Twitter: @mkouwenhoven

You may also like...