Het Alzheimer event

Bij de start van de collecteweek lanceert Alzheimer Nederland een unieke Facebookcampagne om een jongere doelgroep meer te betrekken in de strijd tegen dementie: Het Alzheimer Event. De simpele tag- en fotofunctionaliteiten van Facebook worden in deze campagne gebruikt, om zo mensen in hun vertrouwde omgeving heel even de impact van de ziekte van Alzheimer te laten ervaren.

Het idee van de Facebookcampagne is dat mensen in een foto van een niet bestaand evenement getagd worden. Er verschijnt een foto op je tijdlijn van een evenement waarop jij te zien bent, maar waarvan je zeker weet dat je er niet bent geweest. Zo ervaren mensen zelf even de verwarring waarmee alzheimerpatiënten dagelijks kampen en daarmee de impact van alzheimer. Voor de campagne werkt bureau N=5 en Alzheimer Nederland samen met bestaande organisaties zoals de Rollende Keukens, Upload Cinema en Mojo Concerten.

Share and look smart:Tweet about this on TwitterShare on Facebook0Share on LinkedIn0Share on Google+0

Dimitri

Dimitri is mede-oprichters van Pop the Campaign en werkzaam als creative lead in Amsterdam. Twitter: @D13M

You may also like...