Fles je vrienden

Vanaf 1 januari 2013 is het namelijk voor jongeren onder de 16 strafbaar om in het openbaar alcohol in bezit te hebben. Ministerie VWS vroeg Roorda om een wetswijziging te communiceren. Maar hoe ga je zulke droge kost communiceren aan een doelgroep die daar niet echt op zit te wachten? Door ze er mee te laten spelen.

Daarom lanceerde het bureau (samen met MediaMonks) Vrienden Flessen. Een Facebook game, waarbij de doelgroep vrienden kan flessen door alcohol op hun facebook-wall te plaatsen. Want heb je alcohol op je wall, dan ben je strafbaar en kan je gepakt worden. Heb je geen drank in bezit, dan maak je kans op dikke prijzen. Zorg dus dat je de fles snel doorgeeft aan een andere vriend. Voor het te laat is…

Props aan bureaus Roorda Reclamebureau en MediaMonks

Share and look smart:Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
0Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Google+
Google+
0

Dimitri

Dimitri is mede-oprichters van Pop the Campaign en werkzaam als creative lead in Amsterdam. Twitter: @D13M

You may also like...