#Firstworldproblems hashtag killer

Water is Life heeft een campagne gelanceerd die zij betitelen als een “Hashtag Killer”. De campagne moet bewustwording creëren rondom ‘de echte problemen in de wereld’ en zet kinderen in Haïti in de hoofdrol. Maar niet in zielige dertien-in-dozijn advertenties, maar door jouw problemen te benoemen en op te blazen.

Twitteraars kunnen namelijk nogal snel klagen over hun eigen situatie. Zo krijg je tweets als ‘i hate it when my seates aren’t heated’ en ‘i hate it when my house is so big, i have two use two wireless routers’. Voor kinderen in Haïti zijn onbegrijpelijke problemen, en zeker als dat soort problemen als Trending Topic de wereld rondgaan, met “Firstworldproblems”.

Zo kaapte Water is Life de hashtag en creerde een anticampagne. Binnen de campagne zie je haitiaanse kinderen die jouw tweet voorlezen en daarmee aandacht vragen voor echte problemen. De persoonlijke video’s werden via Twitter verspreid, met behulp van een aantal bekende Amerikanen. Confronterend en zeer persoonljk. Een mooie manier om een charitatieve instelling echt onder de aandacht te brengen.

Share and look smart:Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
0Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Google+
Google+
0

Dimitri

Dimitri is mede-oprichters van Pop the Campaign en werkzaam als creative lead in Amsterdam. Twitter: @D13M

You may also like...