Fiat Street Evo gebruikt verkeersborden als speelelement

Fiat heeft in Spanje een nieuwe auto (de EVO) op een speelse manier gelanceerd. De doelgroep van de auto zijn de innovators op het gebied van techniek en design. Zij lopen voor met alle snufjes en zijn daarmee aanspreekbaar met nieuwe middelen. Zo dacht Fiat dus ook en maakte van verkeersborden echt speelelementen.

Fiat creëerde Street EVO. Een app dat verkeersborden zag als QR-codes. Achter elk verkeersbord zat een feature van de auto verscholen. Maar naast een interactieve folder van de auto, biedt de app ook een spel. Achter sommige borden zitten prijzen en opgaves om meer te winnen dan te ervaren.

Uiteindelijk zijn er meer dan 1 miljoen borden gescanned en is de app uitgeroepen tot app van het jaar. Los daarvan is het een bijzonder creatieve manier om gewone zaken, zoals verkeersborden om te toveren tot speelelementen.

Share and look smart:Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
0Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Google+
Google+
0

Dimitri

Dimitri is mede-oprichters van Pop the Campaign en werkzaam als creative lead in Amsterdam. Twitter: @D13M

You may also like...