FCB stuurt creatief ruimte in

Als reclamebureau wil je verrassen, nieuwe terreinen ontdekken, grenzen verleggen, alsmaar inspireren en concurrenten verslaan. En waarom moet dat op Aarde?

Zo dacht ook de Parijse divisie van netwerkbureau FCB. Daar werkt Baptiste, creatief van het bureau. En het bureau heeft grootse plannen voor hem, ze willen hem namelijk de ruimte insturen. Niet in een capsule, maar als stunt. En dan niet zoals RedBull Stratos of KLM Space. Nee, met ballonnen.

Het bureau wil daarvoor de Likes inzetten die men geeft op de Facebookpagina van het bureau. Elke Like is één ballon waard. En bij 36.000 Likes (en ballonnen) gaat Baptiste de ruimte in. Ondertussen wordt Baptiste via de Facebookpagina helemaal klaargestoomd voor zijn indrukwekkende reis. En pakt het bureau het niet klein aan, want het CNES helpt het bureau bij deze nieuwe ontdekking.

Wij zeggen ook #GoodLuckBaptiste. Het bureau heeft overigens laten weten dat het een ‘surprise plan B’ heeft. Het zal ons niet verbazen als dit ergens begin april bekendgemaakt wordt…

Share and look smart:Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
1Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Google+
Google+
0

Dimitri

Dimitri is mede-oprichters van Pop the Campaign en werkzaam als creative lead in Amsterdam. Twitter: @D13M

You may also like...