Fashion Victims

Om online shoppers bewust te maken van de werkelijke prijs van goedkope massamode, heeft Pool Worldwide in samenwerking met Greenpeace de online modewinkel Fashion Victims opgezet. Ter lancering worden zogenaamd 1000 blousjes weggegeven. Die blousjes krijg je alleen nooit thuisgestuurd. De website transformeert bij het bestellen naar een video, waarin Zarayda Groenhart uitlegt hoe de productie van soortgelijke kleding echt plaatsvindt.

Om bezoekers letterlijk een kijkje achter de schermen van de mode-industrie te bieden, is de webshop levensgroot nagebouwd in een studio, en gefilmd zonder gebruik van digitale effecten.

Mooi uitgevoerde vorm van visuele disruptie door Pool en Greenpeace, wat ons deed denken aan deze campagne.

Share and look smart:Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
0Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Google+
Google+
0

Dimitri

Dimitri is mede-oprichters van Pop the Campaign en werkzaam als creative lead in Amsterdam. Twitter: @D13M

You may also like...