Één wijn, duizend verhalen

Het Argentijnse wijnfonds heeft een nieuwe campagne gelanceerd ter promotie van Argentijnse wijn. De campagne is gestart met een commercial waarin een Argentijns gezin in Esperanto praat, met Spaanse ondertiteling. Daarna is precies dezelfde commercial uitgezonden, maar dan met veertien verschillende ondertitels. Hiermee creëerde het wijnfonds het beeld dat consumenten telkens een ander verhaal zagen.

De campagne werd daarna online doorgetrokken. Via een digitaal platform kon iedereen zijn eigen ondertiteling maken en daarna zijn eigen commercial delen via Facebook en Twitter. In 45 dagen tijd heeft de website meer dan 200.000 pageviews gehad. In die 45 dagen tijd hebben 4.200 man een eigen commercial met ondertiteling gecreëerd.

Een bijzonder creatieve campagne rondom de tagline: “One wine, a thousand stories”, door BBDO Argentinië.

Share and look smart:Tweet about this on TwitterShare on Facebook0Share on LinkedIn0Share on Google+0

Dimitri

Dimitri is mede-oprichters van Pop the Campaign en werkzaam als creative lead in Amsterdam. Twitter: @D13M

You may also like...