Een monument voor de gevoelige man

De Europese tak van het Amerikaanse Crispin Porter en Bogusky hebben voor Philips in combinatie met Nivea for Men een statig concept ontwikkeld. De gevoelige man wordt goed in het zonnetje gezet. Philips vindt namelijk dat de gevoelige man een standbeeld verdiend. Dus bieden zij die mogelijkheid op het interactieve platform ‘Male Monument‘.

Op het platform kun je een foto van jezelf uploaden of direct maken met de webcam. Je lichaam wordt gecreëerd door het platform zelf. Je mannelijke pose eindigt natuurlijk met een goed scheerapparaat in je hand. Hierna krijg je de mogelijkheid om je standbeeld rond te sturen naar je gehele netwerk. Je kunt je standbeeld downloaden en ook ‘offline’ je eigen gevoelige mannelijkheid promoten. Na 15 juni 2010 bepaalt een jury van Philips en het reclamebureau de uitslag. De twee winnaars krijgen een eigen standbeeld van 80cm. En natuurlijk eeuwige roem als gevoelige man.

Philips speelt met deze campagne in op het eergevoel van de man. De vraag is of de gevoelige man wel op een dergelijk voetstuk geplaatst wil worden. Daarnaast zijn volwassen mannen niet de meest productieve online participanten. Hoeveel mannen zullen zichzelf onsterfelijk maken?

Share and look smart:Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
0Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Google+
Google+
0

Dimitri

Dimitri is mede-oprichters van Pop the Campaign en werkzaam als creative lead in Amsterdam. Twitter: @D13M

You may also like...