Donate the Bars

Veel YouTube filmpjes (1 op de 6) worden nog steeds in portrait modus gefilmd (en geupload) en dat betekent dat je van die zwarte balken aan beide zijden van de video ziet. Nutteloze ruimte die vanaf nu een functie krijgen door een initatief van JWT Brazil.

Met Donate the Bars transformeert het reclamebureau loze ruimte van deze video’s naar reclameruimte. Dit wordt ‘Ad creeping’ genoemd en vaak niet toegestaan maar dit initatief lost dat op sympathieke manier op door de zwarte balken te gebruiken als advertisingspace voor goede doelen.

Hoe werkt het?
Als je een verticale video hebt, upload je die via doeasbarras.com.br en doneer je de zwarte balken aan het goede doel. Check hieronder verder hoe het werkt.

Een groot aantal goede doelen maakt gebruik van het concept. Alcoólicos Anônimos, Ampara Animal, Afroreggae, Associação Brasil Parkinson, Gravidez Sem Álcool en Instituto Ayrton Senna hebben allemaal reclame draaien op dit gratis medium.

Sympathiek idee van JWT Brazil!

Share and look smart:Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
0Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Google+
Google+
0

Michael

Michael is mede-oprichter van Pop the Campaign en werkzaam als creative lead in Amsterdam. Twitter: @mkouwenhoven

You may also like...