Digital Marketing Live – Dag 1

De aftrap van Digital Marketing Live op het podium ‘Campaigning’ werd gedaan door Achtung’s Mervyn ten Dam. Hij vertelde het verhaal achter de succesvolle campagne van Volkswagen Fanwagen.

Volkswagen Fanwagen

Vervolgens namen Rembrandt Smids (Brandwebbing), Dirk Schluter (FONK) en Victor Knaap (MediaMonks) het over. Zij bespraken enkele inspirerende voorbeeldcases. Vervolgens een klein uitstapje naar het ‘Social’ podium waar Joeri van den Bergh (Insites Consulting) ‘How cool brands stay hot‘ presenteerde. Een mooie visie op generatie Y, die tegenwoordig geen beroemdheid meer als role model heeft maar mensen om zich heen. Als voorbeeld noemde hij het merk Forever 21. Een merk vergelijkbaar met de H&M, maar met belangrijk verschil dat Forever 21 iedere dag nieuwe producten aan haar lijn toevoegt. Daarnaast zijn ze heel actief met nieuwe media, wat een succesvolle formule blijkt te zijn.

Na deze interessante lezing begon Rogier Vijverberg van Superheroes aan zijn lezing op het Campaigning podium. De ‘age of suprise’ is aangebroken waarbij merken zich moeten blijven ontwikkelen en verrassen met nieuwe campagnes. Het goede idee is daarbij niet langer een individuele ervaring, maar een groepservaring. Het moet met andere mensen gedeeld kunnen worden. Daarbij besprak hij de case van het Scheepsvaartmuseum.

Na een lunch in de heerlijke zon was het de beurt aan Sam Ball van Lean Mean Fighting Machine. Hij besprak een aantal vernieuwingen in de reclame aan de hand van de MFCEO van K-Swiss: Kenny Powers. Waar vroeger de bekende sporthelden de gezichten waren van een sportmerk, doet K-Swiss dat totaal anders.

Het was een komen en gaan van internationale namen deze middag bij het Campaigning podium, met Tony Hogqvist van Perfect Fools als volgende spreker. Hij nam ons mee naar het verleden en naar de toekomst. Hij besprak ontwikkelingen die in de komende jaren een groot gedeelte van onze levens zullen beheersen. Als voorbeeld nam hij de 3D printer waarmee we binnenkort onze eigen auto-onderdelen kunnen printen. Sam de Volder van These Days kwam met de oplossing voor alles. Maar de boodschap die hij over wilde brengen was vooral dat bureaus moeten blijven denken als consumenten. ‘What’s in it for me?’

De afsluiter van de dag bij het podium Campaigning was Liz Sivell van Start Judgegill. Zij sprak over merkexperiences en emoties. Geluid, geur, gevoel, licht en temperatuur zijn allemaal van grote invloed op een ervaring. Deze zintuigen gaan een steeds grotere rol spelen bij reclame. Daarbij besprak Liz een recente Adidas case die vele facetten van verschillende emoties met zintuigen combineerden.

Al met al een enerverende en interessante dag, op naar dag twee!

Share and look smart:Tweet about this on TwitterShare on Facebook0Share on LinkedIn0Share on Google+0

Robin

Robin is op zoek naar een epische uitdaging.

You may also like...