CookieThis CremeThis

oreo

Oreo is al enige jaren bezig om social media te domineren. Het heeft één van de grootste fanbases op Facebook en werd afgelopen Super Bowl bekroond tot succesvolste marketinginitiatief, doordat het anticipeerde tijdens de blackout op het veld. Het chocolademerk pakt dat momentum direct mee met haar campagne op Instagram.

oreo3

Oreo daagt haar fans uit om Oreo weer ‘terug’ uit te dagen. Fans moeten hun foto’s taggen met #cremethis of #cookiethis. De twee bekende onderdelen van Oreo. Oreo volgt vervolgens al deze foto’s en maakt, wanneer het leuk genoeg is, een creme-versie of cookieversie van de Instagram foto. Dus, als je weer foto’s maakt van je kinderen, de ondergaande zon, je zelfgemaakte gerecht of je kat, voeg dan bovenstaande hashtags toe. En wellicht krijg je een cookie of creme versie van je foto.

Erg leuk initiatief op Instagram en inmiddels zijn er bijna 30.000 foto’s getagged.

Share and look smart:Tweet about this on TwitterShare on Facebook0Share on LinkedIn0Share on Google+0

Dimitri

Dimitri is mede-oprichters van Pop the Campaign en werkzaam als creative lead in Amsterdam. Twitter: @D13M

You may also like...