Converse geeft muzikanten gratis studiotijd

Converse verbindt zich graag aan muziek en muzikanten. Of het nu hiphop, indie of folkmuziek is, Converse sponsort en ondersteunt de bands en geeft ze waar nodig een podium. Na vele samenwerkingen met bekendere artiesten richt het merk zich nu op de wat onbekendere bands. Muzikanten die zich jarenlang in het zweet werken voor die ene kans en meerdere baantjes hebben om hun passie te betalen, worden nu geholpen door het merk. In Brooklyn, New York opent het merk namelijk een studio, waar jonge, frisse en nieuwe muzikanten gratis studiotijd kunnen krijgen.

In Converse Rubber Tracks krijgen muzikanten alle ruimte om gratis hun plaat op te nemen. Converse gunt je de studiotijd, doet de post-productie op de plaat en maakt het af. Het merk helpt je band tevens met de promotie van de plaat en de band. Het merk ziet het vooral als investering voor de toekomst. Ze geven de bands nu alle mogelijkheden om vleugels voor een vliegende start. Wanneer de band eenmaal draait, hebben ze een hoop te danken aan Converse en kunnen ze vanaf dan iets terug doen voor het merk. Zo creëert het merk nieuwe ambassadeurs voor zichzelf en staan ze ook nog eens aan de basis van een aantal hippe nieuwe acts. Zij weten dus vanaf de start al wat de ‘must-see’ bands van het moment worden. Converse promoot de bands in haar campagnes en gebruikt al haar (social media) kanalen hiervoor. Geef je (band) op via: Converse Rubber Tracks

Share and look smart:Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
0Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Google+
Google+
0

Dimitri

Dimitri is mede-oprichters van Pop the Campaign en werkzaam als creative lead in Amsterdam. Twitter: @D13M

You may also like...