Citroën Twitter race

Gedurende één dag (17 november 2011) rijdt de nieuwe bolide van Citroën door het land, met Twitterend Nederland als bestuurder. Iedereen kan namelijk de auto naar een bepaalde locatie ‘tweeten’. Gebruik daarvoor de hashtag #ds5race. Degene die het meest volhardend is met het ‘tweeten’ van een route, wint de auto.

Op de dag zelf wordt de auto fysiek bestuurd door Froukje de Both. Zij wordt ondersteund door een co-piloot die haar zal voorzien van richting en bestemming. Via een livestream op de Facebook pagina van Citroën kan iedereen inschakelen en de race volgen.

Verantwoordelijk voor deze race zijn EuroRSCG en Perfect Fools, die de eerste race op Twitter claimen. Al lijkt het initiatief natuurlijk erg veel op ACHTUNG!’s Pak de Polo en de Twitter race die Mercedes eerder dit jaar heeft uitgevoerd.

Share and look smart:Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
0Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Google+
Google+
0

Dimitri

Dimitri is mede-oprichters van Pop the Campaign en werkzaam als creative lead in Amsterdam. Twitter: @D13M

You may also like...