Bumped.in voor sociale reizigers

Samen reizen is veel gezelliger. Maar toch reist menig reiziger alleen. Gedoken in zijn telefoon, laptop, ipad of krantje legt hij vele kilometers af. Alleen. Maar je zou natuurlijk ook al deze einzelgangers  kunnen koppelen. Zo dacht startup Bumped.in. Een nieuwe sociaal netwerk gericht op woon-werk verkeer dat met openbaar vervoer reist en andere reizigers. Het lijkt een beetje op Bluenity van KLM en Air France, maar dan veel uitgebreider.

Hoe werkt het? Je kunt vanuit je Facebook profiel een eigen Bumped.in profiel aanmaken. Vanuit daar kun je jouw reisdag of trip delen. Daarna zie je direct wie er nog meer die reis afleggen en wat de profielen zijn van deze mensen. Ondertussen kun je direct contact leggen met medereizigers en informatie delen. Van persoonlijke informatie tot reisinformatie. Je hebt namelijk allemaal een ding gemeen: Je reist altijd hetzelfde traject, op dezelfde tijd met dezelfde mensen. Dit nodigt uit tot het delen van tijdsgebonden content.

Momenteel draait Bumped.in nog vooral in Amerika. Zo kun je met reizigers in contact treden in New York, Boston en Chicago. Maar de API voor wereldwijde dominantie wordt binnenkort gelanceerd. Met zoveel mensen die nog steeds (wel of niet via Foursquare) melden dat zij op het station zijn, is dit wellicht wel een mooie dienst om alle reizigers te koppelen.

Share and look smart:Tweet about this on TwitterShare on Facebook0Share on LinkedIn0Share on Google+0

Dimitri

Dimitri is mede-oprichters van Pop the Campaign en werkzaam als creative lead in Amsterdam. Twitter: @D13M

You may also like...