British Airways Happiness Blanket

Als je hardop zegt service en comfort hoog in het vaandel staan, dan moet je ook woord bij daad voegen. British Airways deed een uniek experiment om dat te bewijzen.

Passagiers van een intercontinentale vlucht deden mee een uniek experiment. Op 30.000 voet kregen zij neurotechnologie aangemeten die de stemmingsschommelingen in de hersenen registreerde. De schommelingen werden daarna gevisualiseerd op een deken wat de passagiers over zich heen kregen tijdens de vlucht. Direct werd duidelijk wat bepaalde handelingen zoals eten of een film kijken doet met je stemming en gevoel van comfort. Zelfs het type film heeft relatief veel effect. Bij passagiers die uiteindelijk in slaap vielen, werd duidelijk geconstateerd dat ze kalm en relaxed waren. Wat natuurlijk weer bewijsvoering is voor British Airways.

Los van dat commerciële laagje is de techniek natuurlijk extreem tof. We staan aan het begin van wearable technologie en dit is weer een glimp aan de horizon dat het hard gaat.

Share and look smart:Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
0Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Google+
Google+
0

Michael

Michael is mede-oprichter van Pop the Campaign en werkzaam als creative lead in Amsterdam. Twitter: @mkouwenhoven

You may also like...