bPost Live webshop

bPost is de grootste postbode van onze Zuiderburen. Maar ook zij ondervinden hinder van de vele webshops, met gratis verzending en eigen koeriers. Dus moest het bedrijf op een manier opvallen die heel België liet beseffen dat bPost niet onder doet voor de kleinere concurrentie. Dus schakelde het bedrijf TBWA/Brussel in voor een opvallende liveshow.

Op het drukste en grootste plein van Brussel opende bPost een pop-up webshop, gevuld met exclusieve gadgets en must-haves. Je moest er alleen snel bij zijn om de producten te kopen. Elke seconde zakte de prijs een aantal euro’s naar beneden. Totdat de tijd op was en je zo voor een spotprijs eigenaar van een tablet, of designer koffie of een ander hebbeding kon zijn. De webshop werd live gefilmd in een etalage, waardoor voorbijgangers als online kijkers mee konden doen. Maar de bewijsvoering van bPost kwam pas echt tot zijn recht toen alles verstuurd moest worden.

Een succesvolle en mooie combinatie van een branding-en salescampagne.

Share and look smart:Tweet about this on TwitterShare on Facebook0Share on LinkedIn0Share on Google+0

Dimitri

Dimitri is mede-oprichters van Pop the Campaign en werkzaam als creative lead in Amsterdam. Twitter: @D13M

You may also like...