Boeken voor toekomstige eindbazen (deel 2)

The editorial age – Ebele Wybenga editorialage

Adformatie en NRC coryfee Ebele Wybenga roept op tot kwaliteit! En wij volgen hem daar natuurlijk direct in. The editorial age is een roep om echte, hoogstaande en goede content. Content dat boven al het andere uitstijgt en minder als reclame of advertorial voelt. Laat al het schrijfwerk uit de marge, ook lekker in de marge. Laat de rioolpers lekker zwemmen. Na het lezen van The Editorial Age kijk je namelijk voor altijd anders aan tegen de middelmaat.

Meer informatie

[hr]

Buzz – Jonah Berger

buzz

Jonah Berger heeft een (bijna voor iedereen) behapbaar boek geschreven, wat bijna aanvoelt als een checklist om virale content te ontwikkelen. Met herkenbare voorbeelden van wat wel en vooral niet werkt, zal het ons niet verbazen als dit boek binnenkort als een ‘must-have’ voor creatieve opleidingen doorgaat. Aanrader en wake-up call voor een hoop creatieven.

Meer informatie

[hr]

Ogilvy on advertising – David Ogilvy ogilvy

Wanneer een eindbaas zelf een boek schrijft over advertising, moet deze natuurlijk steevast mee in de koffer. Meneer Ogilvy geeft zijn blik en visie op het verleden, maar nog vele mater interessanter is zijn kijk op de toekomst en zijn visie op ‘foreign travel campaings’.

Meer informatie

[hr]

The hero and the outlaw – Carol S. Pearson & Margaret Mark  herooutlaw

Wanneer je een merk gaat introduceren of bouwen, is het goed om de rol van het merk duidelijk te positioneren. Wie is het en waarom voelen mensen zich aangesproken tot het merk. The hero and the outlaw beschrijft op uitgebreide wijze de archetypes van Jung en hoe je deze op zeer effectieve wijze kunt koppelen aan het merk.

Meer informatie

[hr]

Adland – Mark Tungate  adland

Adland is een onlangs verschenen overzicht van advertising. Van de allereerste campagnes tot aan hedendaagse reclame industrie. Waar boeken vaak stoppen bij commercials en print advertenties is Adland een van de weinige boeken die echt de brug naar het digitale tijdperk weet te slaan.

Meer informatie

[hr]

Write copy make money – Andy Maslen writecopy

In de tijden waar wij leven is het niet heel gewoon om bij een bureau te werken. Steeds meer mensen kiezen er juist voor om freelance te gaan werken. En waar de ultieme toppers genoeg werk hebben, is het voor een hoop creatieven best ploeteren om aan de bak te komen. Andy Maslen schreef een boek voor de freelance copywriter die steggelt met het opstarten van zijn freelance bestaan. Ga je na de zomer dus voor jezelf starten? Neem dit boek mee in je koffer!

Meer informatie

[hr]

Heb je nog plek in je koffer? Lees dan ook deel één van onze boekenclub.

Share and look smart:Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
0Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Google+
Google+
0

Dimitri

Dimitri is mede-oprichters van Pop the Campaign en werkzaam als creative lead in Amsterdam. Twitter: @D13M

You may also like...