Bing: The summer of doing

Het merendeel van alle mensen gebruikt Google als zoekmachine. Bing wilde daar verandering in brengen en zorgen dat meer mensen anders gaan zoeken, met Bing. Daarom positioneerde het zichzelf als de ‘search engine for doing’, ontsprongen uit een nieuw ‘social gedreven zoekmechanisme’.

Bureau MRY ontwikkelde ter bewijsvoering een digitale campagne waarin ‘the summer of doing’ centraal staat. Een zomer vol met activiteiten, allemaal begonnen vanuit het sociale netwerk van een zoeker op Bing. Daarvoor stelde MRY een speciaal team samen dat een zomer lang, elke dag content ging maken om zo een speciale dag te claimen. Samen met speciale Instagram fotograferen en typograferen werd elke dag anders. Dagen bestonden uit ‘Wine-tasting’, Dim-summing’, maar ook ‘Urban Garderning’, ‘Motorcycling’ of ‘Underwater racketton’. Een zomer vol bezigheden.

Aan het eind van de zomer had het team 140 Facebook posts, 160 Tumblr posts, 1500 tweets, 12 Foursquare lists, 18 Pinterest boards, 15 Spotify playlists, 4 Instagram wedstrijden ontwikkeld. Wat uiteindelijk 500.000 likes, 40.000 comments en 25.000 shares opleverde. En Bing op social media nog nooit zoveel besproken is.

Share and look smart:Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
0Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Google+
Google+
0

Dimitri

Dimitri is mede-oprichters van Pop the Campaign en werkzaam als creative lead in Amsterdam. Twitter: @D13M

You may also like...