Bierflesje als openingszin

Harry’s Bar in Singapore stond voor een uitdaging. Openingszinnen werden niet uitgewisseld en als ze werden gebruikt, bleken ze niet succesvol. De reden was de schuwheid van de gemiddelde inwoner aldaar. Om deze barrière te doen slechten, werd er een andere oplossing gecreëerd. Met QR-codes. Best creatief ook!

Hoe werkt het? Elk biertje heeft een eigen label, met QR-code. Wanneer je deze scant, kun je een eigen bericht op een biertje plaatsen. Vervolgens plaats je het label op een ander biertje en laat je deze door de barman bezorgen bij degene van jouw interesse. Vervolgens leest hij of zij jouw bericht en kan deze persoon reageren. En niet meer per QR-code, maar via de speciaal ontwikkelde chatfunctionaliteit. Erg slimme wijze om de verlegen drempel te verlagen. En het resultaat mag er ook wezen, want de mannen bestelden sinds deze actie twee maal zoveel bier.

Share and look smart:Tweet about this on TwitterShare on Facebook0Share on LinkedIn0Share on Google+0

Dimitri

Dimitri is mede-oprichters van Pop the Campaign en werkzaam als creative lead in Amsterdam. Twitter: @D13M

You may also like...