Axe social effort scale

Om hier achter te komen, deed Axe een onderzoek onder alle social media gebruikers. Hoeveel sociale interacties zijn nutteloos? Hoe hard doe jij je best? En heeft je post op Twitter, Facebook of Instagram überhaupt wel nut? Daarvoor richtte Axe de ‘Social Effort Scale‘ op.

Door middel van koppelingen met je Twitter, Facebook of Instagram analyseert de site wat je gebruik is en wat voor soort berichten je stuurt. Conclusie: we doen allemaal teveel moeite. Maken teveel geforceerde foto’s, sturen nutteloze tweets en Facebookberichten en gebruiken teveel hashtags. Dit kun je per persoon bekijken, maar ook vergelijken met vrienden of steden.

Allemaal natuurlijk ter promotie van de nieuwe ‘Effortless’ lijn van Axe. Maar door datavisualisatie wel een interessante en leuke vorm.

Share and look smart:Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
0Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Google+
Google+
0

Dimitri

Dimitri is mede-oprichters van Pop the Campaign en werkzaam als creative lead in Amsterdam. Twitter: @D13M

You may also like...