AXE lanceert World’s Manliest Rituals

Het merk Axe staat altijd garant voor leuke campagnes. Het deodorantmerk van Unilever is in Nederland druk aan het adverteren  met de voortijdige zweetlozing-campagne. De campagne toont onschuldige heren die de vrouwen van hun dromen wegjagen door een voortijdige explosie van transpiratie. En dit alles omdat zij de verkeerde deodorant gebruiken. Arme gasten.

Axe is natuurlijk een internationaal merk en dat betekent dat ze vaak synchroon andere campagnes in andere landen lanceren. In de VS hebben ze het innovatieve World’s Manliest Rituals gelanceerd. Het is een webserie waarin twee hoofdpersonen, Trey en Julius, de wereld verkennen en op zoek gaan naar ‘things to win the ladies’. Van Schotse stenen vangen tot aan Chinese staar-wedstrijden. Alle avonturen worden gemonteerd in een filmpje van 3 minuten en worden gepubliceerd in een speciaal kanaal op het videoplatform Funny or Die.

Web series zijn geen nieuwe fenomeen, maar de laatste tijd steeds populairder. Philips lanceerde onlangs Nigel & Victoria en ook andere merken wagen zich aan de trend. Interessant is de rol van merk binnen de serie. Het draait vooral om entertainment waarbij het merk soms ‘subliminal’ maar vaak ook openbaar wordt geïntegreerd in de uitingen.

Wat vinden jullie van dit soort webseries?

Share and look smart:Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
0Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Google+
Google+
0

Michael

Michael is mede-oprichter van Pop the Campaign en werkzaam als creative lead in Amsterdam. Twitter: @mkouwenhoven

You may also like...