Auto gebouwd door verzekerden

NRMA in Australië biedt een uitgebreide autoverzekering aan voor consumenten. Binnen de verzekering is schade aan zo goed als alles binnen je auto gedekt. Maar consumenten, ook helemaal in Australië, zijn blind voor soortgelijke beloftes of boodschappen. De goedkoopste prijs, die telt. Reden genoeg om de ogen te openen van consumenten en hen te betrekken in een campagne, met een nieuw automodel tot gevolg.

NRMA organiseerde de Car Creation campagne. Een geïntegreerde campagne (die deze week in Australië/Azie beloond werd met Gold tijdens het Cannes van down under) waarin de uitgebreide verzekering duidelijk werd gemaakt aan de hand van de vele onderdelen die wel verzekerd worden bij NRMA en niet door de concurrent. Gevolg, van de vele onderdelen kun je een hele auto produceren.

NRMA Car creation

In eerste instantie werd de verzekering (en de campagne ervan) opgezet om te vragen welke onderdelen van de auto allemaal binnen de verzekering moesten passen. Middels interactieve abri’s en online konden consumenten stemmen. Vervolgens werd de inhoud van de verzekering bepaald en de campagne gestart. Van al deze onderdelen werd ter bewijsvoering een auto geproduceerd en werden deze onderdelen ook als campagne gebruikt.

Als klap op de vuurpijl mocht TopGear Australië de auto ook echt uitproberen. Een zeer creatieve wijze om een verzekering te verkopen. En terecht goud wat ons betreft.

Share and look smart:Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
0Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Google+
Google+
0

Dimitri

Dimitri is mede-oprichters van Pop the Campaign en werkzaam als creative lead in Amsterdam. Twitter: @D13M

You may also like...