Asics NY Marathon Statues

Elk jaar doet Asics iets bijzonder (2012 / 2013) voor de ING Marathon van New York. Dit jaar zijn ze weer een stapje verder gegaan. Samen met het bureau Vitro maakten ze 500 3D geprinte beeldjes van marathonlopers die meeliepen in het event. Door een 2D foto te converteren naar een 3D model werden alle (500) uitgekozen hardlopers vereeuwigd met een uniek beeldje en een herinnering voor het leven.

asics_1

Dat klinkt al cool, maar het social team deed er nog een schepje bovenop door de beeldjes van de 500 marathonlopers realtime te plaatsen op de locatie waar zij liepen in een Facebook post.
asics_3

asics_2

Vanwege de grote vraag om de beeldjes kwam er tenslotte nog even een Twitter marathon om de hoek kijken waarbij je aantal tweets ook nog een beeldje kon opleveren. Mooi voorbeeld van een case die niet een budget had dat tot de hemel reikte, maar juist door iets speciaals te doen kan rekenen op veel sympathie. Thumbs up for Asics & Vitro. (via)

Share and look smart:Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
0Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Google+
Google+
0

Michael

Michael is mede-oprichter van Pop the Campaign en werkzaam als creative lead in Amsterdam. Twitter: @mkouwenhoven

You may also like...