An evening of Creatives, Cocktails & Dreams

De eerste editie van Creatives, Cocktails & Dreams, georganiseerd door Mark van der Heijden en Valentijn van Santvoort, vond plaats achter de bar van het klassiek hernieuwde Mystique Amsterdam. Daar kwamen 60 genodigden samen die proosten op creatieve en technologische dromen (en de cocktails van Fjalar Goud). Bij nieuwe events is het altijd spannend of het format ook goed uitpakt, maar de heren zijn daar zeer goed in geslaagd. Het format toonde vooral aan dat de combinatie van inspirerende sprekers die ontspannen, achter de bar, over hun leven vertellen in combinatie met een cocktail drinkend publiek logischerwijs voor een ontspannen sfeer zorgt.

 

CCD-cheers
Dat valt ook deels op het conto te schrijven van host Alex Bennett Grant (van We Are Pi), die met humor een laagdrempelig gesprek voerde met de hoofdgasten Mark Chalmers en Boris Veldhuijzen van Zanten, waardoor het leek alsof de alle genodigden en sprekers elkaar al jaren kende. Hoofdonderwerp van alle gesprekken was eigenlijk het leven van de gasten. En vooral hoe zij doen, wat zij doen en hoe dat zo gekomen is. En heb je een vraag? Neem dan eerst een shot Ketel One.

 

CCD-Mark
Learn from startups, their startup behavior is their communication
Chalmers, van Britse origine en van oorsprong architect (nu ECD Tribal DDB), vertelde uitgebreid over zijn transitie van zijn zeven jaar durende architectenopleiding naar de huidige advertisingwereld. Vanuit zijn eigen passie en drijfveer vertelde hij over zijn visie: ‘Good brands create culture’ en hoe hij nu echt ‘leeft’ in Amsterdam. Zo heeft hij een eigen garage, waar hij activiteiten en samenwerkingsverbanden aangaat en daar inspiratie uit put voor zijn werkdag. Zo logeerde één van de mannen van de RocksteadyCrew in zijn garage, maar houdt hij er ook kunstveilingen.

 

CCD-Boris
Be amateurs, much better than professionals
Tech entrepreneur Boris Veldhuijzen van Zanten leerde de aanwezigen vooral om lol te hebben. Doe vooral de dingen die men niet verwacht. Zo vertelde hij een verhaal over hoe hij een ‘cow shitting contest’ hield tijdens een presentatie en hoe hij een statische review voor het Sheraton Hotel omtoverde tot een party-review. Met zijn voorbeelden en verhaal stimuleerde Boris iedereen om gewoon lol te hebben en te blijven houden tijdens je werk. Iedereen werkt zo snel in patronen dat het belangrijk is om juist buiten deze patronen te werken. Verder gaf hij de vragenstellers nog een tip om focus te houden tijdens het werk en lezen. “Are you distracted when you’re having sex? No, because you’re completely passionate about what you are doing. Now, find or create that same passion at your work or when you’re reading.”

 

CCD_BigBoys_BW

De avond werd afgesloten met ‘entrepreneurial cocktails’ en muziek van Bird on the Wire (Massive Talent). Maar vooral met vele gesprekken over de avond. Op naar editie 2. In New York.

De foto’s zijn gemaakt door: Álvaro de Almeida.

Share and look smart:Tweet about this on TwitterShare on Facebook0Share on LinkedIn0Share on Google+0

Dimitri

Dimitri is mede-oprichters van Pop the Campaign en werkzaam als creative lead in Amsterdam. Twitter: @D13M

You may also like...