A girl story – Vernieuwde manier van doneren

Maak kennis met Tarla. Tarla is een meisje van zes. Zij moet heel de dag werken en haar ouders helpen om stenen, kleding en producten te sjouwen. Zij wil dolgraag naar school, net als haar broer. Maar dat kunnen haar ouders niet betalen, dus hebben ze hulp nodig. Wanneer jij doneert, gaat het verhaal van Tarla verder. En zo ontstaat een indrukwekkend project.

Het project heet ‘A Girl Story‘ en is volledig geanimeerd. Je maakt kennis met Tarla en haar dagelijkse beslommeringen. Elke dag moet zij haar ouders helpen en gaat haar broertje wel naar school. Wanneer je haar verdriet ziet, stopt de animatie en krijg je de kans om te doneren. Wanneer je niet doneert stopt de animatie en krijg je na een periode het gevolg te zien.

Het project is een indrukwekkend stukje storytelling op basis van YouTube annotations. Daarnaast loopt een vernieuwende manier van doneren, waardoor je eerder geneigd bent om te doneren. Het project is verder uitgebreid met een Twitter account, Facebook pagina en YouTube kanaal, maar deze worden nog weinig tot niet opgepikt. De vraag is daarom of deze sociale netwerken daadwerkelijk iets toevoegen of dat zij ingezet zijn op basis van gewoonte.

Share and look smart:Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
0Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Google+
Google+
0

Dimitri

Dimitri is mede-oprichters van Pop the Campaign en werkzaam als creative lead in Amsterdam. Twitter: @D13M

You may also like...