Åhlens Shot it Got it

Ahlens is een grootste kledingketen in Zweden en gaf haar bureau Forsman & Bodenfors de opdracht om jongeren aan te trekken voor hun nieuwe zomercollectie. In de meeste gevallen een lastige klus. De makers van de ‘Epic Split‘ kwamen echter met een toffe, kleine game voor de dag. Shot it, Got is is een game op Instagram waarbij jongeren screenshots moesten maken van de video’s Ahlens die in hoge snelheid voorbij raasde. Als je snel genoeg was en je een screenshot van een product had, kreeg je het voor de helft van de prijs. Even uploaden, hashtag toevoegen en laten zien bij de kassa.

Slimme campagne van het bureau en van Ahlens. In concept lijken zaken zoals screenshots maken, uploaden etc onnodig veel handelingen, maar jongeren weten er raad mee.

Share and look smart:Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
1Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Google+
Google+
0

Michael

Michael is mede-oprichter van Pop the Campaign en werkzaam als creative lead in Amsterdam. Twitter: @mkouwenhoven

You may also like...