61 Aaahhhh Coke sites

Wieden & Kennedy Portland heeft samen met Coca Cola een digitale strategie ontwikkeld om de tienermarkt nog meer voor zich te winnen. En de strategie is volledig gebouwd op ‘the Ahh Effect’. Het geluid dat je maakt na een flinke teug cola. Om dit effect ook visueel en interactief uit te nutten, lanceert Coca Cola gedurende het jaar 61 (!) websites. Gevuld met GIF’s, animaties, Video’s, audio, games en meer. En hoe meer H’s er in de URL zitten, hoe verfrissender de website is.

Ahh

De campagne begint met de website van het parapluconcept. Om van daaruit steeds meer Ahh’s tot je te nemen. En te spelen met het merk. Zo komen er katten in Coca Cola dozen voorbij, games waarin je ijsblokjes in een glas cola moet gooien, maar ook een bouwpakket voor je eigen Ahh-machine. Elke website wordt vervolgens binnen de doelgroep aangejaagd.

ahh2

Een bijzondere campagne die doet denken aan de Sitelets campagne van het merk van twee jaar geleden.

aah3

Share and look smart:Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
0Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Google+
Google+
0

Dimitri

Dimitri is mede-oprichters van Pop the Campaign en werkzaam als creative lead in Amsterdam. Twitter: @D13M

You may also like...