Unmute Daniel

Cyberpesten gebeurt helaas overal op de wereld. Kinderen maar ook jong volwassenen worden slachtoffer van wat er allemaal op social media, persoonlijke apps en op fora zich afspeelt. En door het pesten worden zij onzeker, bang, ongelukkig of erger. Ze worden stil. Daarom ontwikkelde MullenLowe Singapore een campagne om daar aandacht voor te vragen. En om de gepeste jongeren weer aan het praten te krijgen, met de campagne Unmute Daniel.

Unmute Daniel is in feite een outdoor campagne met een interactief component. Wanneer je namelijk de ‘stilte’ shazammed, opent de app een video waarin Daniel daadwerkelijk tegen je gaat praten; een manier om hem te ‘unmuten’. De outdoor poster zendt namelijk een frequentie uit die onhoorbaar is voor het menselijke oor, maar dus wel voor de app.

Eenmaal verstaanbaar gemaakt vertelt Daniel het schrijnende verhaal van hoe hij gepest is. Thuis, op school eigenlijk overal. En wat voor effect dit op hem heeft. Een krachtige statement vanuit Singapore.

Share and look smart:Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
0Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Google+
Google+
0

Dimitri

Dimitri is mede-oprichters van Pop the Campaign en werkzaam als creative lead in Amsterdam. Twitter: @D13M

You may also like...