Responsibly, het biertje dat alle concurrenten aanbevelen

Opvallen in de drukke biermarkt is heel erg moeilijk. Merken met eeuwenoude tradities en oneindige reclamebudgetten zijn zo bekend en zichtbaar, dat het als nieuwkomer moeilijk is om binnen te komen. Laat staan de concurrentie te verslaan, wanneer je een kleiner budget hebt. Tenzij je een slimme stunt bedenkt, zoals de kleine brouwer Ubrew met McCann Milan bedachten.

De internationale biermarkt heeft namelijk bepaald dat alle uitingen afgesloten moeten worden met een regel: Drink Responsibly (ofwel Drink met mate in Nederland). Dus heeft Ubrew om op te vallen dat ter harte genomen en een biertje op de markt gebracht met de naam: Responsibly.

Als promotie voor het biertje hebben ze vooral de concurrentie bedankt. Want elk biermerk, in elke uiting, bedankt Responsibly uitgebreid. En dat is natuurlijk een erg slimme zet als je weinig budget hebt, dan laat je de grote jongens gewoon reclame voor je maken.

Share and look smart:Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
0Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Google+
Google+
0

Dimitri

Dimitri is mede-oprichters van Pop the Campaign en werkzaam als creative lead in Amsterdam. Twitter: @D13M

You may also like...