#Paristories

Je beleeft voetbal nergens zo realistisch, zo hectisch en zo gepassioneerd als in een voetbalstadion zelf. Samenvattingen en zelfs livewedstrijden tippen daar niet aan. Maar dit wel.

Speciaal voor de Franse topper tussen Paris Saint-Germain en Olympique Marseille, werken de Parijse voetbalclub en Google samen voor een unieke ervaring: #Paristories. Een website die als een Google Streetview is ingericht, met als doel om de wedstrijd vanuit het perspectief van het publiek (lees 46.580 fans) te beleven.

paristories

De wedstrijd beleef je gewoon 90 minuten lang, maar dan online vanuit diverse hoeken in het publiek. Je switched gemakkelijk tussen posities om zo de beste sfeer te pakken. Zo ben je toch bij de topper van afgelopen weekend aanwezig. En één voordeel voor Ajax-supporters zonder kaartje voor de aankomende Champions League wedstrijd: Ook die wedstrijd wordt via Paristories opgenomen en online geplaatst.

Share and look smart:Tweet about this on TwitterShare on Facebook0Share on LinkedIn0Share on Google+0

Dimitri

Dimitri is mede-oprichters van Pop the Campaign en werkzaam als creative lead in Amsterdam. Twitter: @D13M

You may also like...