Nike’s Margot vs Lily

Content is hot. Een manier om via eigen verhaallijnen je doelgroep te bereiken. Verhalen waarmee zij zich kunnen identificeren. Althans, dat hoopt Nike.

https://www.youtube.com/watch?v=vjvZfXNeF7g

Zo komt de sportgigant met een eigen ‘Originals’ serie, alsof het een Netflix of Fox serie betreft: Margot vs Lily. De serie gaat over twee zussen die totaal een tegenovergesteld leven hebben. De ene zus is heel erg met haar gezondheid bezig, de ander met haar sociale leven. De serie draait er vervolgens om dat de zussen elkaar uitdagen om bijvoorbeeld fitter te worden door een eigen YouTube kanaal te starten. Of juist om socialer te worden.

https://www.youtube.com/watch?v=W35QFFxdD58

De serie maakt onderdeel uit van Nike’s ‘Better for it’ programma, dat vrouwen wereldwijd aanmoedigt om nieuwe doelen te stellen en bewuster met gezondheid om te gaan. Door middel van de serie krijgen vrouwen lessen en handvatten hoe om te gaan met hun doelen. Ook kunnen ze (natuurlijk) de volledige outfits uit de serie aanschaffen.

Verder wil Nike met ‘Better for it’ trainingsschema’s aanbieden die voortkomen uit de serie en het initiatief eindigen met een run. Nu Nike ook inspeelt op deze vorm van content, wat voor bijvoorbeeld Intel en Philips al een tijdlang succesvol is gebleken, kan het niet lang duren voordat de trend van prerolls en commercials omslaat naar longform content series.

Share and look smart:Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
0Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Google+
Google+
0

Dimitri

Dimitri is mede-oprichters van Pop the Campaign en werkzaam als creative lead in Amsterdam. Twitter: @D13M

You may also like...