McDonald’s maakt lichtsculpturen voor ads

Fastfoodketen restaurant is elke dag tot heel erg laat open. Dat is eigenlijk een feit wat bijna iedereen, overal ter wereld kent. Maar soms is het goed om dit nog even te herinneren aan mensen. Dus zocht McDonald’s Frankrijk een manier om dit op een opvallende wijze te communiceren. En TBWA Paris scheen daar hun licht op. Letterlijk dan. Door indrukwekkende lichtsculpturen te maken.

Hiervoor werkte TBWA Paris samen met kunstenaar Oliver Favart, die ingewikkelde en fascinerende sculpturen van kleine lichtpunten ontwikkelde. Deze installaties zijn gebaseerd op de meest iconische producten van de keten. Nadat de sculpturen gereed waren, fotografeerde Helmut Stelzenberger ze in de zogenaamde ‘Bokeh’-stijl. Wat een prachtig beeld opleverde.

Favart gebruikte meer dan 80 meter aan draad en 1.100 LED-lampjes om de installaties te maken. Elk lampje kon onafhankelijk van elkaar bediend worden en het hele proces duurde in totaal 10 dagen.

Share and look smart:Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
0Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Google+
Google+
0

Dimitri

Dimitri is mede-oprichters van Pop the Campaign en werkzaam als creative lead in Amsterdam. Twitter: @D13M

You may also like...