Lacoste vervangt logo met beschermde diersoorten

Het Lacoste logo is één van het bekendste logo van de (mode) wereld. Het kledingmerk staat al decennia sterk en heeft een vaste groep aan trouwe klanten. Het siert ze dan ook dat ze een logo tijdelijk ten dienste stellen van iets groters: het uitsterven van bepaalde diersoorten. De iconische krokodil maakt plaats voor een neushoorn, Sumatraanse tijger of een Saola. En het overgebleven aantal van het uitstervende diersoort bepaalt het aantal polo’s dat wordt verkocht. En je raadt het al, helemaal uitverkocht.

Een heel simpel idee, bedacht door de knappe geesten van BETC Parijs. De polo’s zijn gepresenteerd tijdens de Fashion Week Parijs en trapte een driejarige samenwerking af tussen Lacoste en het International Union for Conservation of Nature (IUCN).

Share and look smart:Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
5Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Google+
Google+
0

Michael

Michael is mede-oprichter van Pop the Campaign en werkzaam als creative lead in Amsterdam. Twitter: @mkouwenhoven

You may also like...