KLM Live High Five

KLM heeft afgelopen donderdag honderden Amsterdammers en New Yorkers live met elkaar verbonden door middel van high fives. Een dag lang gaven twee interactieve installaties een live doorkijkje naar de andere kant van de oceaan. Zo ontstonden er spontane ontmoetingen en kwam je op straat, zomaar ineens oog in oog te staan met een andere wereldburger uit New York of Amsterdam.

Vervolgens werden zij uitgedaagd om de perfecte high five te maken, over een afstand van 5.815 km. De beste high fives werden beloond met KLM tickets naar Amsterdam of New York.

KLM LiveHighFive_1 KLM LiveHighFive_3KLM LiveHighFive_2 KLM LiveHighFive_6

Op zoek naar de perfecte high five
Het maken van de perfecte high five klinkt simpel maar is moeilijker dan je denkt, vertellen Dimitri Hubregtse en Michael Kouwenhoven, creatief team bij reclamebureau Eigen Fabrikaat (DDB Groep):

“De kracht van de high five zit hem in het spontane karakter van dit wereldwijde gebaar. Maar al snel merkten we dat je de perfecte high five niet zomaar maakt. En wanneer de high five wél perfect wordt uitgevoerd, merk je dat meteen! Die gedeelde emotie was een perfecte basis voor een grensoverschrijdende game.”

De eerste outdoor installatie die twee werelddelen met elkaar verbindt
KLM Live High Five werd door Minivegas geproduceerd. De technische uitvoering van de installatie kende flink wat uitdagingen. Andrew Watson, creative director van Minivegas legt uit:

“Dit project was, zoals zo vaak het geval is, veel complexer dat het eerst leek! Er waren veel technische uitdagingen – het managen van een robuuste HD-videostream met audio en het ontwerpen van een gebruikersinterface die was afgestemd op een veelheid aan mogelijke scenario’s. En dan was er de UX – we moest ervoor zorgen dat mensen op beide locaties zich verbonden voelden, dat de game duidelijk was, werkte en bovenal leuk was om te spelen. En dat alles live, op twee drukke outdoor locaties aan weerzijden van de Atlantische Oceaan!”

Een Werelddeal vier je met een high five
‘KLM Live High Five’ is onderdeel van de KLM Werelddeal Weken campagne. Bastiaan Hoogendoorn, VP Marketing KLM Nederland licht toe:

“Het Live High Five concept evenals de media inzet passen goed bij het imago van KLM op het gebied van innovatie en nieuwe media. Door middel van deze online film bereiken we een andere doelgroep dan we met een Tv-commercial bereiken. Daarnaast sluit het concept een-op-een aan bij het centrale symbool van de Werelddeal Weken: de High Five. Tot slot past het perfect bij de KLM merkgedachte: ‘Een reis vol inspiratie”.

De KLM Werelddeal Weken duren tot maandag 15 september 2014. Tijdens de actieperiode biedt KLM keuze uit ruim 100 bestemmingen met wereldkorting. Boeken van een KLM Werelddeal kan op klm.nl/werelddeal.

Eerlijk is eerlijk. Deze campagne is gemaakt door de yours truly, Michael en Dimitri (oprichters Pop the Campaign). Onze eerste eigen campagne ooit die we op POP delen. We vinden het een waardige case om te plaatsen, hoop dat jullie hetzelfde erover denken!

Share and look smart:Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
174Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Google+
Google+
0

Michael

Michael is mede-oprichter van Pop the Campaign en werkzaam als creative lead in Amsterdam. Twitter: @mkouwenhoven

You may also like...