KLM Care Tag

Het is altijd te prijzen als merken verder gaan dan de promotie van eigen diensten. Bewijsvoering is een heerlijk gebied voor creatieven, want eigenlijk kan alles, zolang het maar optelt bij het merk. En er zijn best wat merken die dat goed doen, er zijn ook wat merken die dat uitstekend doen, bijvoorbeeld KLM. In samenwerking met DDB hebben ze de Care Tag ontwikkeld, die de (uitstekende) service van KLM verder trekt dan alleen het vliegveld.

De Care Tag is een slim bagagelabel. Je klikt hem aan je koffer en op basis van GPS geeft het apparaat jouw bezienswaardigheden van Amsterdam in het Engels en geeft hij signalen bij gevaarlijke overgangen. Later dit jaar worden andere talen zoals Duits, Russisch, Portugees en Chinees ook ondersteund. Helaas is de Care Tag beperkt beschikbaar dus als je er één wil, hurry! Props naar KLM en DDB.

Share and look smart:Tweet about this on TwitterShare on Facebook0Share on LinkedIn0Share on Google+0

Michael

Michael is mede-oprichter van Pop the Campaign en werkzaam als creative lead in Amsterdam. Twitter: @mkouwenhoven

You may also like...