Invisible Sexism

Uit onderzoek blijkt dat 1 op de 3 mannen in Brazilië denkt dat vrouwen verkrachting uitlokken door de manier waarop zij zich kleden. Tijd om deze belachelijke gedachte eens aan te pakken. Zo dacht ook O Estado de Sao Paulo. De Braziliaanse krant wil “Victim Blaming” aan de kaak stellen, door dit onzichtbare probleem eens goed zichtbaar te maken.

Met het project “Invisible Sexism” kaart de krant samen met FCB Brasil aan door tijdens een modeshow van Amir Slama tijdens de Sao Paulo Fashion Week modellen te beschilderen met statements. Deze statements worden met speciale inkt aangebracht die alleen zichtbaar wordt wanneer de camera’s flitsen. En dan tonen de modellen een krachtige boodschap, “Cleavage is not an invitation,” “My skirt is not a permission,” “Showing skin is not teasing”.

De verf is bewust onzichtbaar gemaakt, net als de vooroordelen en het geweld van mannen naar vrouwen. Zo komt de krant weer op voor vrouwen, net als bij de eerdere prijswinnende campagne Musicas de Violencia.

 

 

Share and look smart:Tweet about this on TwitterShare on Facebook0Share on LinkedIn0Share on Google+0

Dimitri

Dimitri is mede-oprichters van Pop the Campaign en werkzaam als creative lead in Amsterdam. Twitter: @D13M

You may also like...