Instagram stories from the other side of the world

Je kunt eenvoudig uren verdwalen in Instagram stories. Persoonlijke dagelijkse verhalen of juist over de top verslagen van influencers. Zo heeft iedereen een verhaal te vertellen. Maar sommige verhalen verdienen het om extra aandacht te krijgen. Of juist om ondersteund te worden. Zo dacht ook de Franse NGO Care, die ‘Instagram Stories from the other side of the world’ ontwikkelde.

Met de stories laat de NGO 7 vrouwen zien die hun eigen (soms schrijnende) verhaal vertellen, maar er dat in vorm tegenover de typische stijl van Instagram, meme’s en digitale taalgebruik zetten. En dat levert een bijzonder contrast op die opvalt door de toon, maar ook het verhaal knap vertelt. De campagne werd gevoerd op het Instagram account van Care in de 2e week van november. Het is ontwikkeld samen met BBDO Paris.

Share and look smart:Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
0Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Google+
Google+
0

Dimitri

Dimitri is mede-oprichters van Pop the Campaign en werkzaam als creative lead in Amsterdam. Twitter: @D13M

You may also like...