In real life #bestrong

Met de opkomst en populariteit van social media en online communities is het landschap voor pesters ook verbreed. Waar vroeger pesters in de klas of op school dat zichtbaar deden, gebeurd er nu teveel onzichtbaar. Online. Daarom heeft social activist Monica Lewinsky (ja die) samen met BBDO New York een online gemaakt van een sociaal experiment om anti-pest maand in de VS af te trappen.

De film is opgebouwd vanuit de centrale vraag: Als dit in het normale leven onacceptabel is, waarom accepteren we het wel online?  In de film worden online pest-scenario’s nagebootst en komen geschokte voorbijgangers in aanraking met het experiment.

Na de lancering van deze film, wordt men aangespoord om een speciaal ontwikkeld emoji-board te downloaden om pestgedrag tegen te gaan. Deze kun je hier downloaden.

 

Share and look smart:Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
1Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Google+
Google+
0

Dimitri

Dimitri is mede-oprichters van Pop the Campaign en werkzaam als creative lead in Amsterdam. Twitter: @D13M

You may also like...