Hvman Monvments of Brussels

Als Europese stad is het natuurlijk lastig om toeristen te blijven trekken. Er is namelijk zoveel aanbod, zoveel trends en elke stad heeft zo weer zijn eigen marketingbudget om campagnes te voeren. En dat geldt helemaal voor Brussel, de stad die zo geteisterd is door terrorisme en angst. Het heeft ervoor gezorgd dat toerisme inkomsten gigantisch zijn gedaald. Nu heeft Brussel niet de grachten van Amsterdam of de kunst van Parijs. Maar het heeft wel de warmte van haar inwoners en bureau Rosaparks laat dat in opdracht van Thalys op gigantische wijze zien.

Met holografische standbeelden van de echte inwoners die door speciale techniek binnen twee minuten op een enorm voetstuk werden geplaatst.  Zo kregen 500 inwoners de kans om in de spotlight te staan door even in de Holobooth te staan in het drukbezochte Mont des Arts district van Brussels.

Gedurende drie dagen hebben zo’n 3.000 inwoners van Brussel de standbeelden gezien, wat ook heeft bijgedragen aan het moraal van de inwoners. Vervolgens werden de Europese buren die met de Thalys naar Brussel kunnen komen getarget via social media.

Share and look smart:Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
0Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Google+
Google+
0

Dimitri

Dimitri is mede-oprichters van Pop the Campaign en werkzaam als creative lead in Amsterdam. Twitter: @D13M

You may also like...