Funda bouwt huis op data

Al jaren lang zoeken wij ons nieuwe huis maar op één website: Funda. Sterker nog, het is veel meer geworden dan dat, het is een werkwoord geworden. Want iedereen vindt het heerlijk om even te ‘Funda-en’, rond te kijken en fantaseren in het huis dat je wellicht nooit koopt, maar wel zou willen hebben. En vanuit al die zoekopdrachten, van al die mensen, is nu een heus huis gebouwd: Het Funda Huis, gebouwd op data.

Zo werd er in 2016 alleen al 1 miljard keer naar een huis gekeken. En vanuit al die zoekopdrachten zijn data analist Jurrian van Gent en Architect Jeroen Atteveld aan de slag gegaan. En zij hebben een huis gebouwd met een kasteel als basis.

Zo blijkt uit de data dat wij vooral op zoek zijn naar ruimte, veel licht en veel ramen. Daarnaast zoeken we een combinatie van luxe en comfort en ontstaan nieuwe begrip als een inloopbad of een doorzonzolder.

Share and look smart:Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
1Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Google+
Google+
0

Dimitri

Dimitri is mede-oprichters van Pop the Campaign en werkzaam als creative lead in Amsterdam. Twitter: @D13M

You may also like...