Forever21 Thread Screen

Steeds meer campagnes en stunts maken gebruik van Instagram content. Voor een modemerk of retailer kan het een uitgelezen mogelijkheid zijn om een nieuwe lijn te lanceren.

Zo heeft het kledingmerk samen met Breakfast een gigantische installatie gebouwd, bestaande uit 6.400 spoelen met draad en 20.000 andere onderdelen om jou de mogelijkheid te geven om je eigen Instagram foto met hashtag #F21ThreadScreen in gekleurd draad terug te zien. Het geheel wordt constant live gestreamd via een eigen F21 threadscreen, waardoor je ook direct jouw foto terugziet.

De gigantische installatie bezitten dus 6.400 spoelen die 36 kleuren kunnen tonen. De gekleurde draden worden vervolgens omgezet naar vlakjes van 80×80 pixels. Het geheel morphed vervolgens vloeiend tussen animaties, hashtags, handles en jouw foto. Prachtig om te zien.

Share and look smart:Tweet about this on TwitterShare on Facebook0Share on LinkedIn10Share on Google+0

Dimitri

Dimitri is mede-oprichters van Pop the Campaign en werkzaam als creative lead in Amsterdam. Twitter: @D13M

You may also like...