FIFARO: Play beautiful met FIFA16

Het moment waar elke voetballiefhebber naar uit kijkt is bijna zover, een nieuwe release van FIFA komt eraan. En dit keer krijgt het spel een heuse ode!

Net als vorig jaar tekent Wieden+Kennedy Amsterdam voor de campagne, die dit keer volledig draait om de schoonheid van het spelletje (en daarmee de game). Of het nu gaat om het leren van een move, het scoren van een goal of het te slim afzijn van je tegenstander, iedere gamer wil spelen met schoonheid.

Daarom wordt FIFA16 vandaag geïntroduceerd met een heuse FIFARO, een opera, in stijl van ‘Barber of Seville’, compleet gewijd aan de game. En waar normaliter veldslagen en helden worden bezongen, gaat dat in deze opera over de harde tackles, dribbels en acties. Met, natuurlijk, Messi in de hoofdrol, ondersteund door Agüero, Alex Morgan (de eerste vrouwelijke hoofdrol in de FIFA reeks, door het toevoegen van nationale vrouwenteams), Kobe Bryant en Pele.

David Smith, Wieden+Kennedy Amsterdam Creative Director, zegt,

“For a game that provides as much beauty as football it’s surprising more operas haven’t been written about it. So it seemed appropriate to add one to the world’s oeuvre.”

FIFA 16 is vanaf 22 september te koop. We kunnen niet wachten.

Share and look smart:Tweet about this on TwitterShare on Facebook0Share on LinkedIn0Share on Google+0

Dimitri

Dimitri is mede-oprichters van Pop the Campaign en werkzaam als creative lead in Amsterdam. Twitter: @D13M

You may also like...