Bekijk de stad door ogen van kinderen

Street art kan vele doelen hebben. Het versieren van iets lelijks of juist het claimen van een terrein. Maar je kunt het ook gebruiken om je campagne te communiceren.

Ostrich
Zo ontwikkelde het Britse Abbott Mead Vickers BBDO een indrukwekkende campagne voor Londen’s V&A Museum of Childhood. Ter promotie van een nieuwe tentoonstelling nodigde het artiesten uit om normale straatobjecten te transformeren. Zo ontstond een ander Londen, bekeken door de ogen van kinderen.

bird

Naast elk kunstwerk gaf een sticker aan waar je de rest van de tentoonstelling kon bekijken. In het museum of online. Waar Mediamonks tekende voor een website waarop je alle kunstwerken op de map van Londen kunt bekijken.

Crab

Zo wordt de lat van outdoor advertising steeds hoger gelegd, eerst inhoudelijk conceptueel door Google, en nu prachtig onderscheidend werk door Abbott Mead Vickers BBDO.

Share and look smart:Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
0Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Google+
Google+
0

Dimitri

Dimitri is mede-oprichters van Pop the Campaign en werkzaam als creative lead in Amsterdam. Twitter: @D13M

You may also like...