AXE – find your magic

Na jaren van (vaak) hilarische advertising en beloftes is het volgens AXE tijd om te vernieuwen. Geen gillende vrouwen meer. Geen stampedes meer van hordes dames op spuitbussende mannen.

Het merk richt zich niet meer op rokkenjagers, maar slaat een (voor hen doen) serieuzere weg in met ‘Find your magic‘. Een campagne en belofte die veel meer zit op het bouwen van zelfvertrouwen van de man, zoals vele damesgeuren en cosmetica al jaren doen. Daarmee zegt AXE dus eigenlijk dat je het niet moet gebruiken om stoer te zijn, maar dat mannen van zichzelf al durf hebben.

Find your magic is de eerste campagne die 72andSunny mocht maken voor AXE, sinds het vorig jaar de pitch won. Afstand nemen van de rokkenjagers is daarmee ook een bewuste keuze, zegt senior marketing director Matthew McCarthy van AXE:

“Guys today, particularly young guys, are calling bullshit on those archetypes and saying they won’t be constricted or defined by what it meant to be a guy in past generations,” says McCarthy. “What we’ve found is that it’s an incredible time of change for guys, one filled with a lot of opportunities.”

Naast de nieuwe belofte, is het merk ook begonnen met ‘How-to’s’ om mannen en vrouwen handvatten te geven om meer met AXE te doen op het zogenaamde Instagroom account.

Share and look smart:Tweet about this on TwitterShare on Facebook0Share on LinkedIn0Share on Google+0

Dimitri

Dimitri is mede-oprichters van Pop the Campaign en werkzaam als creative lead in Amsterdam. Twitter: @D13M

You may also like...