ADCN 2015 – nominaties

ADCN

2015 is het jaar van verandering voor de ADCN. Van oorsprong één van de oudste reclamefestivals, breidde haar bestuur uit om vervolgens ook de jury’s internationaler te maken. Dat betekent dat het werk dat je instuurde ook van internationale klasse moest zijn, ondanks dat het een nationale prijs is. Nou, de jury’s hebben gesproken en vandaag werden de nominaties bekendgemaakt.

In totaal werden er 183 nominaties toegekend. Wat opvalt is dat DDB&Tribal Amsterdam, N=5 en FHVBBDO de grootste kanshebbers zijn met respectievelijk ieder 16, 16 en 15 nominaties, gevolgd door ACHTUNG! en Dawn met ieder 10 nominaties. Lemz, vorig jaar de grote winnaar met Sweetie, heeft dit jaar 5 nominaties. Bekijk de hele lijst hier.

Als laatste willen wij, Michael en ik, toch ook wel het trotse feit delen dat ook wij genomineerd zijn met KLM Live High Five en dat is de allereerste keer dat wij over een eigen nominatie mogen schrijven. Kaarten voor de uitreiking op 7 April in Paradiso zijn nu te koop via de ADCN.

Share and look smart:Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
4Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Google+
Google+
0

Dimitri

Dimitri is mede-oprichters van Pop the Campaign en werkzaam als creative lead in Amsterdam. Twitter: @D13M

You may also like...