2018. Wat worden de trends?

Wat was 2017 een fantastisch jaar! Veranderingen in culture, fantastische campagnes en innovatieve techniek maakte van dit 2017 een jaar om nooit te vergeten. Of toch wel? 2018 is aangebroken en er is geen seconde te verliezen om bij te blijven. Om het jaar voorbereid af te trappen hebben we enkele trendrapporten/voorspellingen voor je op een rij gezet.

Backslash van TBWA
Backslash is de culturele insights studio van TBWA dat trends en gedrag onder de loep neemt. Voor 2018 hebben ze vijf trends uitgelicht die dit jaar groot moeten worden. Prima opsomming met o.a. AI creative directors en fictional fashion al ontstaat er een kleine allergie bij de trendnamen die zijn verzonnen. Het blijft de reclamewereld he?

 

The Future 100 van JWT

Eén van de gerenommeerde trendrapporten door de jaren heen. Super uitgebreid, dus neem er echt even goed de tijd voor. Het rapport behandelt Culture, Tech & innovation, Travel & Hospitality en ga zo maar door. Voor elk wat wils. Niet altijd verrassende uitkomsten, vaak ook trends die langer spelen, maar bij elke voorspelling wordt duidelijk omschreven waarom dit belangrijk is. Prima leesvoer voor een verloren uurtje.

Download hem hier.

Sparks & Honey 2018 Trend Brief
Sparks & Honey zit iets meer op cultuur maar dat vinden wij alleen maar fijn. Een uitgebreide slide share presentatie met, volgens hen, de grote culturele veranderingen van 2018.

Frog Design 2018 Trends

Het bekende designbureau Frog Design Inc heeft alle (tech)trends voor 2018 opgesomd. Geen gek lijstje, maar het overlapt relatief veel met andere lijstje. Wellicht alleen voor de hardcore lezer.

Check hem hier.

Fjord Trends 2018

Fjord, onderdeel van Accenture, heeft ook een voorspelling voor 2018 gepubliceerd. In een fijne website worden alle trends haarfijn besproken.

Check hem hier

Oftewel genoeg leesvoer voor de komende uren. Heb je zelf toffe reports gevonden? Deel ze in de comments!

Share and look smart:Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
2Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Google+
Google+
0

Michael

Michael is mede-oprichter van Pop the Campaign en werkzaam als creative lead in Amsterdam. Twitter: @mkouwenhoven

You may also like...