Personaliseer je Coca-Cola

Ken jij een Matt? Een Sarah? Een Jess? Een Mark? Een Nicole? Een Steve? Verras hem of haar dan, met een eigen Coca-Cola fles of blikje met de naam erop. Het kan dankzij Coca-Cola Australië.

Coca-Cola staat bekend om haar innovatieve online campagnes. Daarnaast staat Coca-Cola (dankzij haar eigen propositie) bekend om haar ‘feelgood’ marketing en advertising. Dit najaar tot en met Kerstmis combineert Coca-Cola Australië beide facetten. En vraagt of je zin hebt om een Coke te delen met één van je vrienden.

Nu is die vraag natuurlijk niet heel bijzonder, maar de manier waarop je het kunt delen juist wel. Coca-Cola Australië fabriceert namelijk 150 gepersonaliseerde blikjes met de 150 meest voorkomende (Australische) namen erop. Je kunt zo’n blikje bestellen via de Facebook pagina van Coca-Cola en krijgt daarbij ook nog een gepersonaliseerd nummer (welke overigens allen hilarisch zijn, dus extra viraal).

Het kan natuurlijk voorkomen dat de naam van je vriend(in) niet in de lijst staat. Daar heeft Coca-Cola ook aan gedacht, want op dezelfde Facebook pagina, kun je dan het blikje creëren of afhalen bij een van de grote winkelcentra in Australië. Daarnaast kun je een gepersonaliseerde video creeren, zoals degene die hier boven staat, met de naam en foto’s vanuit het Facebook profiel van je vriend(in).

Allen initiatieven om de campagne zo viraal en online mogelijk te houden. Coca-Cola neemt de campagne ook serieus en investeert 5 miljoen Australische dollars om het tot een viraal succes te maken. Met de kerstdagen verandert de campagne in ‘Share a coke with Santa’.

Tags: , ,


Dimitri is mede-oprichters van Pop the Campaign en werkzaam als strategic creative in Amstelveen. Twitter: @D13M
  • renate

    hoe maak je eigenlijk zo’n flesje

       0 likes

  • Wilke

    dat vraag ik me ook af renate

       0 likes